Nu ska det jagas igen

Imorse fick jag veckans bästa besked, tentan i algebra var godkänd. Jag fick betyget C och är mer än nöjd! Jag drömde inatt att jag bara hade fått 15/100 möjliga poäng och jag var så arg, ledsen och besviken. När jag gjorde tentan förra veckan kändes det riktigt bra. Jag gjorde den på bara 2 timmar (av 5 möjliga) och när jag var klar sa jag till och med till mina studiekamrater att det gick bra. Så pass bra att jag var säker på att jag hade blivit godkänd. Men ju mer tiden gick efteråt ju mer nervös blev jag inför resultatet. Jag har liksom fått ont i magen för att jag har varit så rädd och nervös över att inte klara den. Men idag kom glädjebeskedet; den var, som sagt, godkänd. Jag antar att de flesta bara tänker: okej, hon klarade ett prov. Good for her. Men detta prov har jag verkligen kämpat med. Jag har haft det sjukt stressigt i höst med de mattekurserna vi gjort hittills och det har varit sjukt svårt. Nivån har legat på ungefär matte 4 om man jämför med gymnasiet och då ska vi ha i åtanke att jag läst matte A. I alla fall… något mer roligt.

Jag har fått hem en ny jacka idag! Jag beställde den i tisdags och höll tummarna för att den skulle hinna komma till idag och jag hoppade glädjeskutt när jag fick sms av postnord att jackan var framme på hemköp inne i stan.

Det är en jaktjacka. Jag har velat ha en sån ett bra tag nu men varit osäker för att jag redan har så brutalt många jackor… Och då menar jag inte jackor generellt utan mer specifikt friluftsjackor av olika sorter, färger och märken.. Jag har två regnjackor, två tunna tygjackor (en från fjällräven och en från scouternas kollektion), en vinterjacka från fjällräven, en skidjacka, ett antal olika typer av motions/löparjackor/väst med flera. Ja, det var inte direkt läge att inhandla ännu en om vi säger så… Men jag hade ju faktiskt ingen jaktjacka och inte heller någon ordentlig skaljacka, men nu så!

Dessutom fick jag en tidig julklapp av pappa i tisdags; en jaktradio av märket zodiac easy hunt II. Ska bli roligt att testa. Ni kanske kan gissa att jag ser framemot att jaga imorgon?

Jaktbyxorna köpte jag i somras på naturkompaniets outlet i Ö-vik. Märke: fjällräven.

Jaktjackan kommer från engelsons och märket är euro-hunt.

img_5031

Kommentera

