Jobb på Hudikskolan & en bra söndag

Söndag, söndag, söndag. Veckorna swishar förbi i ljusets hastighet känns det som. Det tycker jag är bra för jag känner att jag är i en period där jag upplever att det blir bättre bara tiden går. Jag ser liksom ett mål framför mig hela tiden. Det är som att se en bergstopp långt uppe bland molnen. Man vet att toppen finns, jag kommer att komma dit och jag behöver klättra. Men jag kan inte klättra fortare än vad jag redan gör. Men för varje dag kommer jag närmare toppen. Men det är ganska långt kvar.

Hur som helst så skyndar jag på veckorna genom att, som vanligt, fylla dem med framförallt plugg, jobb, aktiviteter och planer till bredden. Tiden går ju fortare när man har roligt! Och om man ändå måste vänta länge ska man väl åtminstone se till att ha roligt under tiden? Inte sant?

För en och en halv vecka sedan blev jag kontaktad av Hudikskolan som frågade om jag kunde hoppa in som vikarie i två veckor. Efter lite velande sa jag ja och klev in som klasslärare för årskurs fem. En vecka på skolan har gått och jag upplever att det har gått ganska bra. Lite klurigt är det allt men jag hade såklart inte förväntat mig att jag skulle komma in och kunna allt, ha färdiga relationer till eleverna och så vidare, det är ju sånt man bygger upp under tiden. Dessutom är jag ju inte lärare. Ännu. Men det har hittills varit roligt och lärorikt. Och framförallt otroligt intressant att jobba på friskola, något jag inte gjort tidigare. Det har sina fördelar och nackdelar. Och jag är så tacksam att jag får chansen att testa på båda alternativen innan det är dags för mig att kliva in i arbetslivet. Skönt att veta att gräset inte är grönare på andra sidan, oavsett vilken sida man väljer eftersom båda har sina fördelar och nackdelar.

Nu när jag ändå är i fullgång med att skriva här tänkte jag även passa på att berätta om vad jag gjort idag för att jag upplever att jag haft en riktigt bra söndag.

I förmiddags mådde jag riktigt risigt. Hade så ont i magen att jag mådde illa – menscykel dag 1 välkomnades härligt. Trodde nästan att det skulle förstöra dagen, men icke! Värktabletterna lindrade idag. Jag, Vendela och Madde åkte iväg till Ystegårn och åt lunch! Så mysigt och härligt att få träffa dem och prata några timmar.

Direkt efter det åkte jag till pappa för vi hade bestämt att vi skulle dra ut och skjuta lerduvor! Sagt och gjort. Åh vad roligt det är att skjuta. Det måste vi göra fler gånger! (Vet inte om videon kommer att fungera, men ni kan se den på min snapchat, vickiso, den andra videon)

Nej hörrni nu ska jag återgå till att titta färdigt på en föreläsning om mängdlära. Har hälften kvar. Avnjuter en bit toblerone var 20:nde minut för att hålla motivationen uppe… 😁

Kommentera

