En natt på Bergön

Vår gemensamma semestervecka fortsätter.   Jag försöker fokusera på att ta det lugnt, slappna av och glömma vardagen samtidigt som jag vill hitta på något som inte hör till vanligheterna. Därför bestämde vi oss för att åka ut till Bergön igår.

Vi vaknade ganska sent igår men kom ut kring 14-tiden. Då gjorde vi lite lunch och tog sen en promenad och bara tog det lugnt fram tills vi började känna oss hungriga. Vi förberedde grillmiddag och gjorde även chokladdoppade jordgubbar till efterrätt.

Filip grillade och jag stod vid spisen och kokade sås. Fy så stereotypiskt! Hur kan vi göra så? Jokes. Filip är bättre på att grilla än mig och jag tycker det är ganska tråkigt medan han tycker det är kul. Dessutom kan inte Filip göra just den såsen. Nog förklarat om det. Vi kan bryta andra normer!

När vi satt och käkade kom vi på den briljanta idén: bjuda in Moa, Rebecka och Dennis på kortspel. Olyckligtvis var klockan på den lite senare delen av eftermiddagen/tidigare natt och Rebecka skulle upp tidigt och jobba. Moa fick därför dyka upp ensam men vi hade en jätterolig kväll med ett superkul kortspel. Förhoppningsvis kommer vi hit mer i sommar och kan planera i förväg så att Reb också kan vara med. 🙂

Jag hoppas jag har nämnt det förut, för det är värt att nämnas att Bergön är en helt fantastisk plats. Det är verkligen så mysigt och härligt här och jag kan verkligen slappna av här. Dessutom är det nära till min ursprungsort – kanske är det anledningen till att jag trivs så bra här ute.

Olyckligtvis måste vi åka hem idag för Filip har en spelning ikväll. 


Stugan syns till vänster i bild.

Kapten Filip styr ut från hamn.

Bergön är egentligen en halvö, så man kan gå till stugan också. Men det är lite mysigt att åka båt tycker jag 🙂

En bil från vår promenad.

Någonstans här vände vi. Vid horisonten skymtar Hölick och Bålsön – tror jag.

Tyckte molnen var ganska coola.

Vår middag.


Efterrätt!! Mums!

Kommentera

