Det börjar bli dags att säga stopp.

Hej!

Vad skönt det har varit med långhelg! Jag har varit på läger från torsdag till lördag, gått på två kalas och firar morsdag. Inte en minut vila känns det som men det har ändå varit lugnt tempo om man jämför med de senaste och de kommande veckorna.

Varenda helg har varit uppbokade i flera månader och det fortsätter framöver. Dessutom har jag efter att praktiken på björkberg tog slut fortsatt jobba där. En vecka var jag hemma och pluggade för att sedan stanna resten av terminen.

De sista veckorna av terminen tar jag över en klass 1 och ska undervisa i matte. Det ska bli så spännande. Jag börjar imorgon. Utöver det jobbet ska jag nu i veckan hinna plugga, gå på scouter på torsdag och jobba på ica tisdagkväll och hela fredagen. Och på onsdag ska jag på konfaavslutning. Så jag har väl ungefär enbart hela måndageftermiddag på mig att plugga och får väl sen sitta på nätterna? Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Jag får ta det som det kommer. Tillsist har jag i alla fall fått tag i lite kurslitteratur som jag kan läsa.

Det är sjukt mycket på gång nu och jag känner mig SÅ stressad. Jag måste börja säga nej till grejer, hur kul det än må vara och hur mycket jag än vill. Jag måste börja säga stopp. Det här håller inte i längden. Kanske står jag ut de två kommande veckorna. Efter det är plugget över och lite mindre ansvar.

I sommar ska jag jobba några veckor på ica och så ska jag anordna ett scoutläger en vecka och åka på ett annat scoutläger i England en annan vecka. Dessutom ska jag bestiga kebnekaise. Och kanske vandra i fjällen en gång till. Vi får väl se.

Ta’t lugnt. Vi hörs närmre jul.

Kommentera

