Italy here we come!

God afton!

Hoppas ni haft en bra påsk. Det har jag. Jag har mest tagit det lugnt men också spenderat tid med vänner och familj och det har varit så härligt!

Nu nalkas påsklovet. Jag är ute på VFU men är således så ledig man kan bli från högskolan denna vecka. Inget direkt plugg men mina lärare kallar det för ”inläsningsvecka”. Nåväl. Vad jag än ska läsa in mig på så tar vi det nån annan vecka. 😉

Den här veckan tänker jag nämligen spendera i en liten stad i Italien som heter Assisi. Årets konfirmationsläger skall spenderas där och jag åker med som ung ledare. Det ska bli så roligt!

Jag har spenderat i stort sätt hela dagen till och från med att packa. Jag började redan imorse när jag vaknade strax innan halv åtta med att tvätta. Sändagar kl 7 är dey oftast ledigt i tvättstugan av någon anledning… alldeles nyss lade jag i några av de sista sakerna. Förutom mobilladdaren.

Jag började med att ta fram min fullstora resväska men insåg snabbt att jag verkligen inte behöver så mycket plats för att spendera fem dagar borta. För jössenamn jag packade i samma väska när jag planerade att vara borta ett helt år! Jag knölade ner allt i mitt handbagage och i min nya kånken-rygga. I handbagaget fick jag även plats med en sån typ sportväska som jag fick låna av Filips bror. Mina gamla fotbollsväskor har visst mina bröder lagit beslag på. (Det enda som gick att ärva från lillasyster??) Den kan jag checka in om det behövs på hemvägen i alla fall.

Nu ska jag bara lägga fram morgondagens gosiga reskläder, duscha och lägga mig!

Ha en bra vecka.


Jag måste ta och pimpa min resväska lite. Jag hade ett helt gäng med klistermärken på den förut men dessa verkar ha gjort sitt. Numera finns bara en massa klotter med spritpenna på baksidan med var väskan befunnit sig… (woho sneak peak på vårt vardagsrum som jag inte vill lägga upp bilder på ännu pga en tavla som jag vill få upp! Haha)

Kommentera

