Dagens ”jag har gjort”-lista.

Väldigt ofta gör jag listor, antingen på papper eller i mitt huvud, på saker jag måste göra. En att göra-lista. Idag hade jag inte direkt någon sådan. Förutom ett par saker jag eventuellt borde eller skulle kunna göra. Men dessa tankar fanns bara i bakhuvudet och styrde inte min dag. Trots det fick jag till en ordentligt spontan effektiv dag. Här kommer en lista på alla saker jag gjorde idag och hur det kom sig att jag gjorde just den saken. 

• Tog sovmorgon till 10!! (Brukar vakna av mig själv senast 8) Tack vare att jag var ute till halv två.

• Gjorde asgod frukost med pannkakor, jordgubbar, färskpressad juice, stekta ägg och hashbrowns! Jag var tillbaka hos min värdfamilj i minnet hela morgonen. Eftersom vi klev upp så sent bestämde vi oss helt enkelt för att göra en rejälare frukost och slippa lunchen.


• Åkte ut till mormor och morfar. Vi hade en tanke på att byta till sommardäck idag och dessa låg på logen på Hammarn.

• När vi ändå var där ute passade vi på att börja tappa lite björksav. För att jag är en sucker för allt som har med naturen att göra.

• Vi fikade på altanen för att mormor bjöd oss på bullar och sockerdricka! Mums. Jag 

• Jag åkte till Enånger och köpte en nästintill ny crockpot. Jag hittade en annons på facebook och hade inget annat för mig. Jag ska tala om för er att det är långt till Enånger!

• Jag åkte och handlade på ica håsta för att jag insåg att vi hade en rabattkupong på 10% på ett helt köp som gick ut idag. Bunkrade upp med en massa (svensk!!!) köttfärs (för vi har ätit upp allt älgkött som pappa gett oss och renkött som F’s pappa gett oss). Och närproducerad falukorv köpte jag också. Gött!

• Jag ringde min ena brorsa och höll tummarna för att han huserade i sitt garage. Mycket riktigt. Vart skulle han annars vara? Jag hoppade på min cykel och cyklade dit för att få den vår-fräsh. Av påfunnen anledning är han en av världens bästa brorsor (även fast han är jobbig ibland) och hjälpte mig med cykelupprustningen. Jag hade säkert kunna göra det själv. Men han gör det på tre minuter och det ser ut att gå så smidigt ut! Om jag får studera och iaktta några gånger till så kan jag säkert också snart 🙂 Tack Jocke! ❤


• Jag lagade asmycket mat. Trots att jag var ensam hemma. Jag gjorde massor och kassler och ris och spagetti och köttfärssås. Det blev 7 matlådor och en portion som slank ner i magen. Det är visst så att jag ska ut på praktik nu till veckan och kan således inte laga maten hemma när jag blir hungrig. Men nu har både jag och F matlådor till 3-4 dagar! Najs! Plus att jag gjorde en stor skål med coleslaw. 

• talade med några av scoutledarna om veckans pådrag och fick beröm för att jag är duktig på det jag gör! Det är så roligt att höra!!

• talade med både mor- och farsgubben i telefon. Pappa förvånde mig glatt med några roliga nyheter. Jag ska uppdatera er i framtiden ang det.

Effektiv dag eller hur? Jag hade tänkt tvätta, fixa cykeln och eventuellt byta till sommarhjul (men jag ska nog vänta nån vecka till för att vara på den säkra sidan, vi bor ju ändå i norrland). Tvätten fick bli imorgon konstaterade vi imorse då det ändå inte fanns nån ledig tid idag 😊

Kommentera

